woensdag 23 oktober 2013

| KCWC - dag 3 |

Dag 3 van de KCWC: het ging me vandaag iets beter af dan gisteren, oef.

Ook vandaag maakte ik iets af dat al een tijdje on hold stond. Het patroon was er, en alle delen waren geknipt, dus deze stoere jurk voor billiepop moest enkel nog genaaid worden, en dat ging echt vlot. Zo vlot dat er zelfs nog een streepje daglicht was om het snel te fotograferen.

Resultaat:


Een stoer kleedje gemaakt uit een oude sweater zodat ik de boord en de boorden van de mouwen kon recuperen. Dat ziet er dan meteen een beetje 'echter' uit, nee?
(En zo deden we in een klap ook nog aan recyKleren zie.)

Als basis voor de jurk gebruikte ik dit patroon, dat ik wat verlengde. Voor de binnenkant van de kraag gebruikte ik een restje nicky velours omdat er in de sweater niet genoeg stof zat om die daar nog uit te krijgen. Nu heeft billiepop een lekker warme nek als Koning Winter zijn intrede doet.
Om de donkere kleur wat te breken maakte ik met textielverf en een sjabloon een hert dat verstopt zit :).

Helemaal in de mood zijnde naaide ik nog snel een kussentje voor billiepop nadat ik tot mijn grote vreugde nog een klein lapje van de astronautenstof terugvond. Een gouden paspel ertussen (vond ik wel bij het spacy thema passen), een stukje fleece van een Zeeman-dekentje voor de achterkant, vullen met fiberfill en klaar was kees.




Bovendien knipte ik mijn stof voor het volgende project, HA!
Content dat ik ben!
Onvoorstelbaar!

Zelden zoveel genaaid op 3 dagen, en het smaakt naar meer, dus op naar dag 4.

| billiepop |

1 opmerking:

  1. Amai, jij vliegt er nogal in. ;o) Een stoer kleedje voor je kleine meid! Ik ben benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest, laat je vooral gaan en laat gerust een reactie achter!